8 miljoen liter per seconde! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu 8 miljoen liter per seconde! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

8 miljoen liter per seconde!

Door: kim en michel

03 April 2010 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola,

Nu al weer een berichtje van ons! We zijn op dit moment in het meest noord-oostelijke puntje van Argentinie, bij het 3 landenpunt met Paraguay en Brazilie.

De grootste (enige eigenlijk) attractie hier zijn de watervallen. Je kan ze vanaf de Argentijnse en Braziliaanse kant bezoeken, beide erg indrukwekkend!

Er zijn in totaal 270-300 watervallen met een breedte van 2,7 km en sommige een hoogte van 82m! Op dit moment valt er ongeveer 8 miljoen liter water per seconde naar beneden wat een enorm woest en bulderend geluid geeft!

In twee dagen hebben we genoten van de fantastische panoramische uitzichten, vele schattige neusbeertjes (die overigens erg aanvallend kunnen zijn als het om eten gaat), gigantische paasdrukte (!) en een spectaculaire boottocht door de watervallen!

Eigenlijk zijn er geen woorden voor hoe inmens dit natuurwonder is...bekijk de foto's maar!

Dit was waarschijnlijk een van de laatste blogs. Vanavond vertrekken we weer richting BA en zullen vanaf daar een boot proberen te krijgen naar Uruguay om nog even te werken aan onze teint!

Misschien tot vanuit BA, anders tot in Nederland over iets minder dan 2 weekjes!

Liefs Kim en Mies

• 03 April 2010 - 15:03

Brigitte:

olah, nog meer moois, tof zeg!

• 03 April 2010 - 22:06

Tami Und Beat:

hey kim and michel! nice pictures, and we even could understand most of your comments :-) wish you all the best and hope to see you again. your swiss friends

• 04 April 2010 - 06:51

Nienke:

Het lijken wel foto's uit een tijdschrift! Erg indrukwekkend. Jullie teint ziet er trouwens ook niet slecht uit. Jullie zullen er thuis echt uitspringen! Maar haast jullie niet. Geniet nog zolang als het kan. Als jullie thuis zijn moeten jullie maar een foto avond houden. Want jullie zullen wel erg veel mooie kiekjes hebben.
    Groetjes. Nienke

• 04 April 2010 - 14:24

Arnold En Mandy:

Hoi Kim en Mies,

Vrolijk Pasen!!! En een knuffel van Kenny!!

Hij heeft me tot nu toe al een keer gegrepen....

• 05 April 2010 - 17:23

Machteld:

Wat een natuurgeweld, geweldig om dat in het echt te zien, adembenemend.
    En wat een schitterende foto's, geniet nog even.
    Wij zijn met pasen in Kalmthout geweest, daar word het ook fantastisch mooi.
    Dikke kus moeders.

• 06 April 2010 - 10:03

Liesbeth:

Hoi duo,
    Eindelijk heb ik jullie gevonden. het is niet waarbenje maar waarbenjij
    Blond hé!
    Wat een avonturen zeg van het eene uiterste in het andere geniet nog van de resterende periode en waarschijnlijk voorlopig niet meer met de BUS dan kun je lekker genieten van Leiden en omgeving ook leuk en gezellig. Jullie zullen wel een beetje erug moeten acclimatiseren, maar volgens mij is het wel de moeite waard geweest. GEWELDIGE verslagen en foto's!
    groetjes vanuit een lente achtig Den Haag.
    groetjes

• 07 April 2010 - 08:40

Peter Van Duijn:

Hier weeer een reactie vanuit het fmt kamp, 24/04 as. hebben we team uitje en we verwachten jullie samen natuurlijk ook. Geniet nog maar volop en tot voor jullie niet te snel.

• 07 April 2010 - 09:49

Pa Ton:

Hoi Kanjers, Net terug uit Serfaus.Perfecte sneeuw en geen blessures. Het was top!
    Wat een waterballet! Klasse foto`s Mies! Doe in BA de groeten aan Gretel en zusje. Geniet nog even.

Kus Ton.

• 09 April 2010 - 18:05

Carla En Oma:

Heb netmet oma de foto,s van jullie bekeken, heel erg mooi daar zeg, prachtig gewoon. Veel plezier nog en een dikke kus van oma en overgrootoma hahaha xxxx

• 09 April 2010 - 20:54

Jolanda:

Veel herkenning in jullie verslag van Bolivia. Ook het laatste verslag weer indrukwekkend met de foto's. Geniet er nog even van en tot gauw.
    Groeten Hans en Jolanda

• 10 April 2010 - 08:15

René En Roos:

Hoi Kim en Mies,
    Hebben genoten van jullie verhalen en belevenissen.Die ervaringen neem je voor altijd mee. Indrukwekkende natuur in Z-Am. Ben benieuwd naar de rest van de foto`s!
    Geniet nog even van de laatste dagen daar om straks zo de lente in Nederland binnen te vliegen!!!X René, Roos, Sanne en Jelle

• 10 April 2010 - 18:51

Carla Hilster:

Hoi luitjes, hier dan maar weer eens een berichtje vanuit Mokum en het pittoreske Abcoude ( haha) Nou het is hier natuurlijk ook mooi, maar dat van jullie is echt niet te evenaren hoor. Echt heel indrukwekkend. Daar zitten wij dan in ons tuintje naar een klein watertje te kijken (hihi). Groot gelijk dat jullie nu al zo veel moois van de wereld zien.
    Nou geniet nog heel goed van die laatste dagen daar en rust nog ff heel goed uit want straks zitten jullie als vanouds in je oude ritme.
    Of jullie moeten natuurfotograaf worden.
    Want de foto,s die jullie hebben gemaakt zijn echt prachtig. Nou heel veel groetjes en een
    goede terugreis. Groetjes
    Henk en Carla

• 12 April 2010 - 12:26

Rob:

heej kim en mich!

Ziet er allemaal goed uit :)! Geniet nog van de laatste 2 weekjes!

Groetjes Rob