Een doodsaaie dag... - Reisverslag uit Salta, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu Een doodsaaie dag... - Reisverslag uit Salta, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

Een doodsaaie dag...

Door: kim en michel

01 Maart 2010 | Argentinië, Salta

Hola chicos y chicas,

Wederom een jaloursmakend berichtje, of niet, uit het enorm diverse Argentinië.
Sinds ons laatste bericht uit de wijnvelden van Mendoza, zijn we doorgereist naar Cordoba. Dit studentenstadje (400.000 inw.) was een leuke tussenstop op weg naar Bolivia.
Voordat we (woensdag) Bolivia ingaan zijn we de afgelopen dagen in Salta neergestreken.

Vanuit Salta zijn een heleboel leuke en mooie excursies te doen. Zo hebben we een dag 1020 stenen treden beklommen naar een fantastisch uitkijkpunt, mooie kerken en oude gebouwen bewonderd en een mooie tocht gemaakt naar de bergen met de 7 kleuren (door de verschillende gesteenten). Salta is een fantastische stad omringd door bergen en is de tweede wijnstreek van Argentinie.

Jullie hebben waarschijnlijk wel gehoord van de vreselijke aardbeving in Chili afgelopen weekend...Nou daar konden wij de volgende dag van meegenieten. Wij kwamen net de supermarkt uitlopen en ineens begon iedereen op straat te rennen en te gillen...wij ook rennen al wisten we niet waarom! We dachten een vechtpartij of een ongeluk ofzo! Uiteindelijk bleek het dus om een aardbeving of naschok te gaan!!

Om van de schitterende omgeving te kunnen genieten hebben we 2 dagen een auto gehuurd. De eerste dag dachten we een klein ommetje te maken rond de stad van ongeveer 350 km. Het begon met een redelijk saaie snelweg naar Cafayate. Nu hadden we gehoopt op een spectaculaire dag vol spanning en sensatie zoals: bijna onbegaanbare wegen (RN40, zie Bariloche), lekke banden, verdwalen, slecht weer waaronder zeer dichte mist en regen, plotselinge rivieren die je moet doorkruisen, stijle afdalingen in het pikke donker met een zeer diepe afgrond naast je en dat soort dingen.

Nu was het zo dat na de eerste rustige 100 km alles wat hier boven geschreven staat ook daadwerkelijk gebeurde!!! Met een adrenalinekick waar een bungyjumper jaloers op zou zijn kwamen we gelukkig heelhuids rond 22.30 aan in ons hostel. Dat was een spannende rit in een knalrode clit! (red. bijnaam voor een Renault Clio)

Dinsdag zullen we vanuit Salta naar de grensplaats La Quiaca gaan om daar de volgende ochtend Bolivia in te gaan. Het internet daar zal een stuk langzamer en slechter zijn en daarom zullen we misschien niet zo snel een bericht plaatsen...we houden jullie nog even in spanning!

Vanuit het mooie Salta,

Liefs Kim en Mies.

• 02 Maart 2010 - 08:39

Mandy:

Leuk verhaal... Waar de clit allemaal wel niet goed voor is ;)

Geniet er nog lekker van!!!

• 02 Maart 2010 - 15:07

Annet:

Hoi Kim en Mies, jullie hebben weer het nodige meegemaakt lees ik, wel leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie reis.

Geniet er nog van en ik ben benieuwd hoe het jullie in Bolivia vergaat.

Groetjes Annet

• 02 Maart 2010 - 19:08

Died:

Kanjers!
    Spannende shizzle hoor. Lekker om jullie verhalen te horen. Toch na de beving even gedubbelchecked hoe ver jullie er nu eigenlijk vandaan zaten... :-)

Hier alles Lekker! De wijk staat er nog. :-)

• 02 Maart 2010 - 20:53

Jolanda:

Hoi,
    Weer heel wat meegemaakt!! Ben benieuwd naar jullie verhalen uit Bolivia en of ik nog dingen herken. Veel plezier.
    Groeten van Jolanda en van mijn mannen.

• 02 Maart 2010 - 21:30

Nicole:

Hoi,
    Weer een hoop mooie foto's om in de zaal af te spelen, ziet er echt prachtig uit! Toch wel fijn weer iets van jullie te horen na de aardbeving en tsunami berichten uit Chili. Veel plezier! Goetjes, Nicole

• 03 Maart 2010 - 08:36

Gineke:

Hallo Kim en Mies,
    Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Na Maarten zijn eerste snowboard ervaring kan hij niet wachten op het vervolg met Kim.
    Heel veel plezier nog,
    groetjes Gineke

• 03 Maart 2010 - 08:41

Marloes:

Hoi daar.
    Jullie maken ook heel wat mee zeg, maar je merkt een clit is prima en red het wel. Fijn dat jullie toch weer heelhuids thuis zijn gekomen. Nu op naar Bolivia en weer genieten.
    De foto's zijn weer prachtig en ik ben benieuwd of ze vanavond op het scherm staan.
    Liefs moeders

• 03 Maart 2010 - 20:29

Aad (UVS):

Fantastisch de verhalen te lezen. Blijf genieten van de reis. Foto`s zijn ook bijzonder, zeer mooi. UVS is wederom een ronde verder in de beker gekomen na een goede wedstrijd tegen Heinenoord, winst met 1-2. Nu maar afwachten wie UVS in de kwart finale gaat treffen. Ik hou je op de hoogte. Veel plezier aldaar

• 05 Maart 2010 - 20:38

Paul Van Der Zijden:

ola Kim en Mies.
    Wat leuk om zo,n geweldige reis te maken.
    Wij hebben al weer jaren geleden een lange reis door australie gemaakt, en ook ,n keer te maken gehad met niet verwacht natuurgeweld.
    Over een paar jaartjes, soi pensionadas,gaan we lekker reizen.
    felices vacaciones.
    paul

• 06 Maart 2010 - 18:58

Marc En Debby :

he hallo waar zijn jullie ,wij in sucre
    biertje doen ??

• 07 Maart 2010 - 19:09

Brigitte:

Hi Kim en Mies,

goed hoor, bandje verwisselen; dat zou aan mij niet besteed zijn!
    Maar ja, de ANWB bellen is ook geen optie nietwaar?....Wat is die jongen in de loop van de jaren toch handig geworden!:)

Behouden reis verder!
    x

• 08 Maart 2010 - 12:04

Peter Van Duijn:

Goed te lezen dat het nog steeds allemaal goed gaat en dat het genieten jullie goed af gaat.
    wij ploeteren hier wel verder. groet van het FMT Team

• 08 Maart 2010 - 12:42

Louise Piket:

Bedankt Kim en Mies voor het spannende reisverslag.
    Dit is weer iets anders dan naar de bioscoop gaan.En ik kan gratis jullie reis meebeleven. Niet gek natuurlijk gr Louise piket( ik train bij fmt )

• 08 Maart 2010 - 20:46

Johan Goddijn:

Kim vanavond voor het eerst gekeken naar jullie reisverslag. gehoord van Ans het ziet er prachtig uit. veel plezier groetjes Johan

• 08 Maart 2010 - 20:46

Johan Goddijn:

• 09 Maart 2010 - 21:46

Huuuub:

Michel, Kim! ziet er goed uit, wat een avontuur met de klit. Gelukkig niet weggebeefd door aardschokken. Ben benieuwd naar volgend verslag,

Hier alles goed, nog steeds vrienden met de buren :) straks skien met de houwelingen en de familie balling!

veel plezier nog groet huub

• 10 Maart 2010 - 16:50

Marc En Debby:

Lees net je berichtje. We zijn net naar Santa cruz gevlogen waar we wachten op ons volgende vliegtuig naar de grens van Brazilie. We zijn dus niet meer in Sucre.
    Als je nog naar sucre gaat ga dan langs cafe amsterdam. Linda een vriendin van ons runt die tent. De opbrengsten gaan naar het goeie doel. Dus drinken voor het goeie doel. Veel plezier nog. Groetjes,

Marc en debby

• 11 Maart 2010 - 16:59

Marianne:

Haaj jongens, is het leuk daar? Hebben jullie het naar jullie zin? Kijken jullie uit.. en zorgen julie er voordat jullie gezond terug komen liefs Marianne

• 14 Maart 2010 - 20:34

Collega Monique:

Hoi Kim en mich,
    na het nieuws van de aardbeving moest ik direct aan jullie denken. Gelukkig dat jullie z'n site hebben, kan ik weer lekker slapen.
    Zo te lezen maken jullie erg leuke dingen mee, en aan de foto's te zien is het er ook nog eens erg mooi daar.
    veel plezier nog de komende weken. groetjes monique