Aankomst Mooie Luchten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu Aankomst Mooie Luchten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

Aankomst Mooie Luchten

Door: kim en michel

29 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,
Hier dan ons eerste berichtje van onze reis door Zuid-Amerkika. Na een zeer goede vlucht vanuit Amsterdam via Parijs heeft Buenos Aires ons al de eerste zweetplekken opgeleverd. Het is even wennen aan de warmte, 34 graden, en daarom hebben we het nog even rustig aan gedaan deze eerste dagen. Na het vinden van een leuk hostel in de wijk Palermo hebben we de buurt verkend en zijn we de dag geeindigd met een biertje op het dakterras!
Vandaag de echte tourist uitgehangen! Bepakt met onze camera´s met de bus en de metro naar Plaza de Mayo waar Casa Rosado (roze huis) en de verschillende standbeelden ter herdenking van de onafhankelijkheid de sfeer bepalen! Hierna hebben we onze weg vervolgd naar Cementario de la Recoleta, de begraafplaats waar onder andere Evita Peron ligt! Het klinkt misschien raar, maar wat een fantastische begraafplaats! Iedereen ligt naar eigen klasse begraven in een soort kleine kapel of tombe, de een nog mooier en groter dan de ander! Natuurlijk was het graf van Evita en haar familie de grootste touristische atractie waar iedereen een foto van moet hebben, wij dus ook!
Morgen zullen we onze reis voortzetten richting het zuiden, naar Puerto Madryn. Even 18 uur in een bus (maxicosi)!
We houden jullie op de hoogte! Tot het volgende berichtje!
Groetjes Kim en Mies
ps. de foto´s volgen

• 30 Januari 2010 - 09:57

Jacq:

Evita zingt toch al "Don't cry for me..." Dus dan vindt ze het vast niet erg dat jullie de begraafplaats fantastisch vonden.
    Succes in de maxicosi! (wel lekker zacht)
    xx Jacq

• 30 Januari 2010 - 09:58

Jacq:

Waar zijn de mooie luchten in het verhaal? Behalve dan qua zweetpekken..

• 30 Januari 2010 - 10:45

Arnold En Mandy:

Nou de verhalen beginnen alweer goed!!! Hier heeft de regen weer plaatst gemaakt voor een pak sneeuw!! Is een mooie wintersport dag vandaag, sneeuw en zon... Denk maak jullie ook een beetje jaloers ;)
    Maar leuke verhalen hoor en ik blijf ze continue lezen.... Gaan jullie maar lekker de toerist uithangen als een stel Jappen... PEACE!!!

X en geniet ervan Zoes en Os.... Vergeten jullie morgen Arnold zijn verjaardag niet ;)

• 30 Januari 2010 - 11:48

Lies, Dirk En Suus:

Klinkt alweer geweldig jongens! Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en we zijn heel benieuwd naar de foto's!

Tip van Suus: Doe een lekker tukkie in de maxicosi, dan merk je er niet zoveel van!

• 30 Januari 2010 - 20:44

Brigitte:

Hey Mies en Kim,

fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet van het mooie weer, hier ligt helaas weer sneeuw!

gr. Brigitte

• 31 Januari 2010 - 17:21

Aad (UVS):

Hoi Kim en Mies leuk jullie bericht zo te lezen. Wij (mijn vrouw en ik) gaan jullie via het scherm volgen. Veel plezier en geniet van de reis met al zijn ervaringen....

• 31 Januari 2010 - 18:35

Carla Hilster :

Hoi Kim en Michel
    Heb net jullie 1e verslag gelezen, boeiend hoor. Wat het weer betreft hebben jullie het goed bekeken. Het weer hier is echt wel wat minder hoor, veel sneeuw etc.Voor ons duurt het nog wel even
    voor een korte broek hoor
    (ha,ha) Ik heb geen idee wat het tijdsverschil is met jullie, maar daar kom ik nog wel achter.

Verder heel veel plezier
    en we blijven jullie volgen. Gr. Henk en Carla Hilster

• 01 Februari 2010 - 20:37

Nicole:

Heerlijk die warmte! Hoewel ik geen hekel aan winter en kou heb, heb ik t vandaag helemaal gehad. mn voeten worden niet meer warm dus ga nu maar in bad :-) Zie nu dat jullie vandaag de paraplu nodig hebben, ook dat gaat weer over. Hoe was t in de bus?
    Groetjes, Nicole

• 01 Februari 2010 - 20:45

Died:

Kanjers! Zaterdag Leo gefloten en vernomen dat alles goed was gegaan. Lekker. Nu natuurlijk aangemeld voor een mailtje na een nieuwe blog. Super leuk!
    Nog even een stukje jaloezie: Links staat, ik ben terug over 71 dagen. Het is ondertussen februari en jullie komen gewoon pas in april terug! Hoe relaxt. Dit alles om jullie nog maar eens in te wrijven wat voor aso's jullie zijn.
    Ik miste je vandaag wel op de squashbaan Mies, maar onze nieuwe buurman Huub was vrijdag al van de partij voor een hap pasta en een gezellig biertje. Wie Kim moet vervangen weet Huub zelf ook nog niet ;-)

Ben benieuwd naar de foto's en de verhalen. Have fun! :-)

• 02 Februari 2010 - 18:38

Leo,machteld:

wat leuk om jullie verhalen weer te lezen, even wennen dat warme weer he. je bent net op tijd weg want het regent hier pijpenstelen. nog een goeie week en wij zitten ook lekker warm, ha,ha.Gisteren ook veel sneeuw, lang in de file gestaan naar de beurs in Beusichem. Geniet ze, dikke kus.

• 02 Februari 2010 - 22:43

Huuuub:

Mies, Kim! klinkt goed allemaal! beetje sympathieke lui, die argentijnen? al lekkere grote steaks gegeten?

thuis gaat allemaal goed, jullie hebben een gezellig rielext huis! game cube net aangesloten en begin het al aardig te leren, denk dat ik hier maar permanent blijf wonen :)

de (tijdelijke) vrouwelijke huisgenote is nog niet op komen dagen maar ik houd jullie (en vooral de buren) op de hoogte...

geniet van de trip!

liefs jullie neef

• 03 Februari 2010 - 11:01

Gabriella:

Hey kim en Mies

Heel veel plezier!! Geniet ervan!
    en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal :D

Groetjes Gab

• 03 Februari 2010 - 19:24

Ton En Marloes:

Even een reactie van het thuisfront. Met Kenny gaat het opperbest. Hij houdt ons lekker bezig en heeft het naar z`n zin. Geweldig, hoe jullie het daar hebben. Geniet er van. We kijken uit naar het volgende berichtje met foto`s.
    xxx Ton en Marloes