El Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu El Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

El Fin del Mundo

Door: kim en michel

04 Februari 2010 | Argentinië, Ushuaia

Momenteel staan we op het zuidelijkste plaatsje van de wereld! Jullie zullen denken; 3000 kilometer vanaf het vorige bericht?? Ja, maar niet in één keer....

Afgelopen zaterdag zijn we in Buenos Aires dus op de bus gestapt en 18 uur later hadden we een erg gezellig hostel in Puerto Madryn. Maandag De tour naar Peninsula de Valdes, het schiereiland dat op de Unesco-lijst staat, gedaan. We werden opgehaald met een klein busje om daarna het schiereiland rond te rijden. Ongelofelijk hoe saai het landschap kan zijn, alleen maar dorre vlaktes met lage struiken en af en toe een paar verdwaalde lama´s en wat schapen.
We deden een aantal verschillende gebieden aan om de plaatselijk flora en fauna te aanschouwen. Als eerste waren de gigantische zeeleeuwen aan de beurt. Een hoop gebrul, gevechten en hele lieve baby´s....en een lucht wat die beesten produceren.....! Op de volgende stop werden we verwelkomt door een hele troep pinguins! Wat kunnen die toch dom overkomen, maar o zo schattig waggelen! Na nog een paar zeehondenkolonies kwam echt de ultime ervaring van de dag: snorkelen...en dan wel met zeehonden! Die beesten zwommen echt op kleine afstanden langs je! Gelukkig heeft mn niewe onderwatercamera dit goed kunnen vastleggen!

Bijgekomen van deze ervaringen hebben we de volgende dag maar besloten om de bus te pakken naar Ushuaia. Na ruim 30 uur in de bus, lange rijen bij de grenzen voor 2 stempels (die dan 10 km verder op alweer veranderd moeten worden omdat je maar 10 km in Chili bent...) kwamen we gisteravond rond 23:00 aan in het einde van de wereld! Het is hier nu vakantie dus het vinden van een slaapplek was nog niet zo makkelijk, gelukkig na een stevige wandeling een net hostel gevonden met het mooiste uitzicht van de stad! Gewekt door het zonnetje, ontwaken in een schitterende omgeving, het Beagle kanaal aan de ene kant en de besneeuwde bergen aan de andere kant!
We zullen waarschijnlijk hier een paar dagen blijven en dan toch maar met het vliegtuig doorreizen.

Tot het volgende bericht!
xxx Kim en Mies

• 04 Februari 2010 - 18:13

Annet:

Hoi Kim en Mies, jullie hebben al aardig wat afgereisd leuk om het verslag te lezen en de foto's te zien (zijn die pinguins echt was de reactie van Lianne) veel plezier verder en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 04 Februari 2010 - 19:08

Died:

Woehoew! Coole shit! Leuk ook meteen foto's. Soort Discovery idee die onderwater foro's. Stoer!

• 04 Februari 2010 - 22:02

Machteld:

Wat een belevenis met al die dieren,het is weer eens wat anders dan de dierentuin. Is het koud daar? Wij gaan dit weekend snoeien in Kalmthout met Rene en Willem en familie.
    Ik kijk uit naar het volgende avontuur.Kus moeders.

• 05 Februari 2010 - 09:21

Marloes:

He geweldig die verhalen. Toen je schreef wat een lucht die beesten veroorzaakten, rook ik het ook weer, bedankt dus. Hier is verder alles goed. Gaan jullie nu maar een paar dagen daar genieten en dan ben ik benieuwd naar het volgende verslag. We blijven jullie volgen.
    Liefs moeders.

• 06 Februari 2010 - 12:07

Inge:

Hoi Kim en Mies, klinkt super allemaal! Wat cool dat jullie nog zo lang hebben, veel te zien en doen zeker daar! Veel plezier daar en zoals jullie zien volg ik jullie verhalen weer :-)
    XX Inge

• 06 Februari 2010 - 12:24

• 06 Februari 2010 - 12:24

• 06 Februari 2010 - 12:25

• 06 Februari 2010 - 14:03

Ton:

Hoi Kanjers,
    Gaaf met al die dieren. Ik heb 1500 foto`s van Z-A. Zal ik ze mailen? Geintje. OK is gelukt. Weinig weggehaald, slijtage. Geniet nu van het rusten en kijk uit naar nieuwe foto`s en verhalen van jullie. xxx Ton, Marloes en oma.