Mendoza vs Boca Juniors! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu Mendoza vs Boca Juniors! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

Mendoza vs Boca Juniors!

Door: kim en michel

22 Februari 2010 | Argentinië, Mendoza

Hola,

We heben inmiddels het regenachtige Bariloche weer verlaten. Op een klein bezoekje aan het echte skigebied na hebben we daar alleen maar, tussen de buien door, door de straatjes gewandeld. De busreis naar Mendoza was wel weer gezellig...we hadden namelijk Bingo, met als prijs een mooie fles wijn! Alles ging natuurlijk wel in spaans dus het tellen in het spaans is weer eens flink opgekrikt! (met enige hulp van de Lonely Planet hoor want het ging heel snel!!!)

We zijn nu al 3 dagen in Mendoza, de wijnstreek van Argentinie. De dag van aankomst hebben we erg rustig aangedaan. Zoals in elke stad zijn er altijd wel een paar parkjes waar je lekker mensen kan kijken...!
We zitten met het hostel aan de uitgaansstraat van Mendoza met allemaal terrassen en barren! Dat is natuurlijk wel heel uitnodigend om ´s avonds nog even lekker buiten een drankje te doen!

Op zondag, alle winkels zijn dan gesloten, hebben we als echte hollanders fietsen gehuurd en zijn we naar een groot park hier in de buurt gefietst! Het was meer een sportpark...er werden aerobicslessen gegeven, hardgelopen en er waren zelfs roeiwedstrijden in een daarvoor gemaakte vijver! Heerlijk in de zon genoten van de omgeving en alle bewegende mensen om ons heen.

´s Avonds was het dan tijd voor een echte strijd...We hadden kaarten kunnen bemachtigen voor de wedstrijd tussen Mendoza en de Boca Juniors (uit Buenos Aires)!!! Op weg naar het park werd het steeds drukker met voetbalfans, de stemming steeds uitbundiger en de spanning hoger! Wij zaten in het Boca-vak, bij de echte harde kern! Allerlei rituelen en liederen werden aan een stuk door gezongen en enorme vlaggen gehesen!
Wat een fan-tas-tische sfeer hing er in het stadion!!! (we hebben film maar die doet het nu nog ff niet)
De wedstrijd opzich was niet eens zo spannend (1-1) maar de gezelligheid en drukte maakte des te meer indruk!

Vandaag hebben we een wijnroute gefietst iets buiten Mendoza, Maipu, waar naar zeggen de beste wijnen en olijfolies worden gemaakt. Je was vrij om te gaan waar je wilde dus hebben we een aantal mooie bodega´s en olijffabrieken aangedaan. Het productieproces van wijn en olijfolie is ons nu helemaal bekend! Natuurlijk mocht het aan proeven niet onbreken, de ene wijn nog lekkerder dan de ander! Wel een beetje raar om wijn te drinken om 11 uur ´s ochtends...

Nu, enigszins verbrandt door de zon en, met moeie benen maken we ons op voor de volgende reis verder naar het noorden van Argentinie waar we over een paar dagen de grens met Bolivia zullen oversteken.

We zullen julli op de hoogte houden hoor!

Groetjes Kim en Mies

• 23 Februari 2010 - 14:46

Tjitske:

Klinkt alsof jullie het prima naar je zin hebben daar! geniet ervan!

• 23 Februari 2010 - 18:38

Marloes:

He gaaf zeg zo op de fiets, komt je fietstraining toch goed van pas he Kim? 'sMorgens 11 uur al aan de wijn? Zal een lekkere dag geweest zijn denk ik echt relaxed.
    We blijven je weer volgen
    Liefs vaders en moeders

• 23 Februari 2010 - 20:17

Mandy En Os:

Geniet ervan.... We worden wel een beetje jaloers hoor!!!

• 23 Februari 2010 - 21:37

Ewoud:

Hoi Kim en Mies,

Erg leuk om jullie avonturen te lezen! Als wijnliefhebber ben ik jaloers op jullie, nu ik lees over de Mendoza. Ik zou graag met jullie de wijnroute hebben gefietst! Geniet nog van alle mooie avonturen die jullie gaan beleven. Ik blijf jullie volgen vanuit het natte, koude kikkerlandje ;-)

Gr.
    Ewoud

• 24 Februari 2010 - 07:40

Nienke:

Als ik om 11 uur 's ochtends wijn drink zou ik ook moeie benen krijgen! Met Pims drinken we daarom bier....

• 25 Februari 2010 - 12:30

Monique:

klinkt weer goed allemaal. En die temperatuur al helemaal, stuur het zonnetje maar naar Nederland want hier is het veel te nat!

veel plezier nog.

groetjes Monique

• 25 Februari 2010 - 20:06

OPA:

Ik heb jullie verhaal gelezen en merk wel dat jullie een fijne reis hebben. Dat jullie genieten in een mooi land, ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben en volop mogen genieten. Kus Opa.

• 25 Februari 2010 - 20:10

Machteld:

Gelukkig hebben jullie nu mooier weer, leuke dingen doen jullie allemaal. Voor ons zit het er op,wij zijn weer thuis, wat een shit weer hier. We skypen wel weer een keer, kus moeders.

• 27 Februari 2010 - 19:36

Carla Klouvas:

hallo kim en mies,
    wat een prachtreis maken jullie, heel leuk om te lezen, is wel alles goed met jullie, schrok toch wel even van het nieuws van die aardbeving!

groetjes Carla