Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

Bariloche

Door: kim en michel

16 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hier dan deel 2, zoals beloofd aansluitend op El Calefate.

Na een korte (4 uur) busrit zijn we vanuit El Calefate aangekomen in El Chalten. Dit dorpje is het jongste plaatsje van Argentinie en is slechts 20 jaar oud! Er is dan ook werkelijk bijna niets in het dorpje op een paar hotels, kleine restaurantjes, excursiemaatschappijtjes, een kioskje en enorm traag en duur internet via de sateliet na dan. Het is wel een snel groeiend stadje die hoopt te kunnen voldoen aan de vraag van de toeristen. Er komen hier jaarlijks enorm veel toeristen om in de bergen rondom het dorp te hiken/ fietsen/ berg- en ijsklimmen. Wij, als inmiddels echte hikers, hebben de eerste dag een kleine tocht van ongeveer 6 uur naar Cerro Torre gedaan waarbij je verschillende meren, bergen en mooie uitzichten tegenkomt. Na een rustdag hebben we op onze laatste dag in El Chalten DE berg beklommen uit de regio....Fitz Roy (3375m)! Een fantastische tocht door wisselend landschap. Van kale vlaktes tot de bossen. Na ongeveer 3,5 uur lopen, redelijk vlak stuk, kwam de echte proef van die dag... ruim een uur klimmen over alleen maar stenen! Je ziet de top al uren liggen en nog komt ie niet dichterbij! Onderweg zijn er een paar kleine vloeken gevallen, een hoop gezweet maar het uitzicht mocht er zeker zijn!!! (zie foto´s) Wat een geweldige omgeving!
Moe maar zeer voldaan, en trots, hebben we de avond rustig doorgebracht wachtend op onze bus naar Bariloche.
Om 23:58 vertrokken we dan eindelijk voor ons ruim 36 uur durende trip naar het merengebied van Argentinie. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om weer even bij te komen van de nogal hobbelige weg RN 40. De RN 40 is DE nationale route en wordt omschreven als de route 66 van Argentinie...Nou voor mij hoeft het niet, alleen maar stenen, kuilen, en het landschap is een echte dessert.
Gelukkig zijn we goed en redelijk uitgeslapen (Mies niet echt...) aangekomen is ons hostel in Bariloche. Deze stad ligt omringd door meren en wordt gezien als HET skioord van Argentinie! De meeste gebouwen zijn ook in zwitserse en duitse style gebouwd. Daarnaast is dit de chocolade stad van het land, gestart door de Ritter familie! Dat wordt dus even een paar dagen heerlijk genieten van al het lekkers en de mooie natuur om ons heen!

We houden jullie op de hoogte!

Groeten Kim en Mies

• 16 Februari 2010 - 22:31

Marloes:

Nou dit zijn weer prachtige plaatjes. Wat een reis hebben jullie gehad zeg, echt afzien. Nu maar even een paar dagen rust? Geniet van de echte ritter chocola en de mooie natuur. We blijven jullie volgen
    liefs moeders

• 17 Februari 2010 - 15:20

Peter Van Duijn:

Paps net gezien in de praktijk en even over jullie geroddeld, ik geloof als ik het allemaal zo lees jullie straks de komende jaren geen bus meer willen zien. Geniet nog en we volgen jullie

• 17 Februari 2010 - 21:45

Sander:

Jaloers! wat een tegekke foto's. ben erg benieuwd naar de andere foto's. Wat ziet die gletsjer er indrukwekkend uit trouwens, is dat echt 60 meter?
    Hier is het al weken kutweer! ik loop al behoorlijk te stressen voor mijn examens(moet nog zoveel doen). veel plezier nog, groet

• 19 Februari 2010 - 02:10

Leo:

Je zal maar de kans krijgen om dit allemaal te zien, geweldig vooral die gletsjer indrukwekkend.
    Hier is het heet maar relaxt een motor gehuurd en
    het eiland rondgetoerd.
    probeer ons nog skypen
    we wachten af, dikke kus moeders en vaders.

• 19 Februari 2010 - 18:31

Louise:

Ik heb al een paar keer gekeken naar jullie site, wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Hier is het nu voorjaarsvakantie, dus ben ik lekker een weekje vrij. In de praktijk missen je wel hoor! Geniet van alles wat jullie nog gaan meemaken.Groetjes Louise

• 20 Februari 2010 - 19:51

Brigitte:

Hi Kim en Mies,

kijk wel een beetje jaloers naar al die mooie foto's en mooie reisverhalen hoor!
    Een weekje Curacao in Januari is er niks bij; maar ook daar kan ik nog lang op teren!
    Geniet, ervaar en verwonder,

dikke kus Brigitte

• 21 Februari 2010 - 18:30

Died:

Buurtjes!

Leuke update weer. En die gletsjers... :-)
    Bedankt voor jullie leuke kaart! Hij is super mooi geworden! Dat kan ook niet anders met al die mooie plaatjes!
    Vrijdagavond heb ik met mijn nieuwe buurman op jullie bank nog zitten Nintendo-en.
    Geniet er lekker van!