En dat is 5... ! - Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van kimenmies - WaarBenJij.nu En dat is 5... ! - Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van kimenmies - WaarBenJij.nu

En dat is 5... ! - Nicaragua

Door: kim en michel

26 Januari 2006 | Nicaragua, León

Ja dat is 5, we zijn alweer twee dagen in ons 5e land, Nicaragua, aangekomen nadat we bijna een week op een pittoresk eilandje voor de kust van Honduras, Utila genaamd,ons zelf hebben vermaakt met het behalen van de PADI Openwater Certification.

Het duiken was echt FAN-TAS-TISCH, het ademen onder water is echt heel raar maar wel een heerlijk gevoel. Het koraal was echt heel erg mooi en de vissen kon je bijna aanraken en waren wel 100 keer mooier dan in m´n aquarium...
Wel was het weer wat minder, het waaide erg hard en ook de regen kwam regelmatig naar beneden zetten. Onder water heb je daar (gelukkig) geen last van, maar op de boot des te meer! In totaal hebben we vier echte duiken gemaakt waarbij we verschillende skills moesten doen onder water. Zoals je masker klaren, zweven boven de grond en salto´s maken. Maar altijd daarna nog even over het rif heen zwemmen om het echte duiken te ervaren.
Het duiken zal dan ook zeer waarschijnlijk nog een vervolg hebben...
Na de duikcursus die we allebei met een 9,4 hebben afgesloten, zijn we nog één dag gebleven om het eiland te bekijken maar door de regen is daar erg weinig van gekomen en hebben we de hele middag op de veranda zitten kaarten met twee Amerikaanse meiden waarmee we samen ons Duikbrevet gehaald hebben.

Zondag zijn we weer teruggegaan met de boot, dit keer was de zee een stuk rustiger, en hebben gelijk de bus genomen naar de hoofdstad van Honduras, Tegucigalpa. Dit was een lange rit van zo´n 7 uur en we zijn dan ook in Tegucigalpa blijven overnachten.

De volgende morgen zijn we met de bus verder gereist naar de grens met Nicaragua. De busreis was echt verschikkelijk, een volgepropte bus en het was echt stikheet!
Bij de grens aangekomen werden we met bakfietsjes door een paar jongens over de grens gereden waarna we onze reis weer verder voort konden zetten met een andere (hete en overvolle) chickenbus.

Nou nu zijn we dus in León beland, een leuk stadje met twee leuke bagpackerhostels en een leuke sfeer. Gister zijn we met een pickup, door het hostel geregeld, naar het strand gebracht waar we getracht hebben om te surfen maar dit nog niet onder de knie hebben gekregen.(komt nog wel)
Vandaag zijn we om 3:45 uur plaatselijke tijd opgestaan om de vulkaan ´Cerro Negro´ te beklimmen. Dit is een hele speciale vulkaan omdat deze nog in 1999 tot uitbarsting is gekomen en dat het als het ware één zwart hoopje is. (zie foto)
Het leuke hiervan is dat als je eenmaal, na een aardige klim (in muf vulkaanzand), boven bent, je recht naar beneden kan rennen/glijden/rollen,etc. Echt super tof!

Nou en nu zijn we moe...,
we gaan vanavond nog lekker een biertje doen en morgen lekker uitslapen!

Liefs uit het midden van Midden Amerika, en we vinden het erg leuk af en toe de reacties te lezen!

• 26 Januari 2006 - 07:48

Nanny:

1e weer, nu eerst lezen.

• 26 Januari 2006 - 07:52

Nanny:

Leuk verhaal weer.
    Het duiken lijkt me inderdaad een super ervaring en hoop dat jullie in Nederland in de zomer ook ergens kunnen gaan duiken.
    De busreizen zijn echt een ramp zeg als ik dat zo lees.
    Enne ik wil ook van een vulkaan af.
    Nog veel plezier en op naar het volgende verhaal.
    salutation

• 26 Januari 2006 - 20:27

Opa Vliem:

Hartstikke leuk dat ik jullie belevenissen kan lezen en zo alles kan volgen.Fijn dat alles zo goed gaat met jullie.Genieten jullie er maar lekker van. Ik zit lekker in mijn nieuwe woning het is erg mooi geworden, jullie zullen het nog wel eens zien.
    Veel plezier nog, Liefs Opa

• 26 Januari 2006 - 20:39

Marloes:

geweldig wat jullie allemaal meemaken, een hele ervaring. ben ook erg benieuwd naar de foto's nu maar weer lekker genieten van jullie 5e land.
    liefs mama

• 26 Januari 2006 - 20:40

René:

Niet de eerste reactie dus, maar toch wel snel!
    Het opgevouwen zitten in kleine snikhete bussen komt ons bekend voor. Ook aan het beklimmen van vulkanen hebben wij geen goede herinneringen. Jullie zo te lezen dus wel.
    Het duiken gaat jullie prima af.Het lijkt me een fantastische ervaring!

• 27 Januari 2006 - 11:27

Janneke:

wow, tklinkt echt super! Ben stiekum wel een btje jaloers hoor! liefs Janneke

• 27 Januari 2006 - 14:47

Matthijs, Cmon, Kim En Inge:

we zijn de verjaardag van kim aan t vieren, jee!! en we hebben net Dol-C en K-Banja verschoond! waar is die foto waar jullie als echte backpackers staan?
    Heel veel plezier nog!! Doei.

• 27 Januari 2006 - 19:00

Mark En Boukje:

Helaas, we hebben het niet gehaald om jullie te ontmoeten op Utila. hopelijk nog ergens anders in de komende weken. Heb net Michel onze `voorlopige´planning gestuurd.... In het uiterste geval doen we gewoon in april een Nederlands biertje!

Groetjes Boukje

• 28 Januari 2006 - 11:41

Wilco:

FAN-TAS-TISCH!!! Mooie verhalen!

Genietze!

• 28 Januari 2006 - 14:28

Inge:

Wat ONWIJS GAAF zeg!!! Het lukt goed om me lekker jaloers te maken hoor! ;) Vooral duiken en vulkaan echt super zeg! En, is jullie spaans al vloeiend ;). Veel plezier nog, X Inge

• 30 Januari 2006 - 21:21

Natasja:

Hoi hoi,

Wat een verhalen. Echt super ;-)
    Leuk om ook mensen te leren kennen die aan het reizen zijn. Heel veel plezier nog en tot op Turnen in de zaal in Leiden.
    Groetjes,

• 01 Februari 2006 - 21:32

Machteld:

Geweldig hoor, vandaag zijn jullie duikpasjes aangekomen"padi". Kim ik heb je moeder gesproken. Jullie zij wel erg druk he,rustig aan en geniet ervan. liefs van thuis.

• 06 Februari 2006 - 17:05

Het blijft gaaf.
    Groetjes pa Ton.

• 09 Februari 2006 - 15:09

Gerrit En Betsie:

Even een reactie vanaf Texel. Geweldig zo,n reis. Wat zullen jullie met verhalen thuiskomen. We kregen een tip van vader Ton en zullen vanaf nu jullie dagboek blijven lezen. Veel geluk en geniet!