Wildlife spotten en surfen! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van kimenmies - WaarBenJij.nu Wildlife spotten en surfen! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van kimenmies - WaarBenJij.nu

Wildlife spotten en surfen!

Door: kim en michel

09 Februari 2006 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal,

Na ons vorige avontuur van de Cerro Negro zijn we verder gegaan naar een klein plaatsje aan de kust, San Juan del Sur. Het was de bedoeling dat we daar zouden gaan surfen maar het was ordinair rot weer! Na een dagje relaxen in het hostel, nou ja relaxen...met 14 Hollanders in 1 tuin is het niet lekker rustig, hebben we maar besloten om de zon op te gaan zoeken in het land van de eeuwige lente: Costa Rica!

Na een zeer vlotte grensovergang hebben we de eerste nacht doorgebracht in Liberia, een redelijk grote plaats waar je vanuit een heleboel excursies kan doen. Dit hebben wij dus ook gedaan: een tour op een boot over een rivier midden in een tropisch droog woud. Schitterende natuur en aan wildlife geen gebrek. Rustig aan beginnen met mooie vogels en kleine leguanen tot aan hele troepen apen, die zelfs even een klein bezoekje brachten aan onze boot, en grote krokodillen die rustig in het zonnetje liggen op een meter afstand! Een geweldig gezicht!

De volgende dag zijn we verder gereisd naar Montezuma, een klein wietrokend dorpje aan de kust waarvoor we eerst ons leven moesten wagen op een ferry waar werkelijk alles op meeging, vrachtwagens, koeien, kippen en natuurlijk net iets te veel mensen! We zijn veilig aangekomen.

Montezuma heeft, als de zon niet schijnt, 1 leuke atractie...de watervallen! Na een uurtje klimmen en klouteren even heerlijk afkoelen onder de waterval! Maar wij zouden Kim en Mies niet zijn als we toch nog even verder gingen kijken of je niet iets hoger kon komen! En ja hoor, nog 2 watervallen die alleen met een enorme klim te bereiken waren! Het was zeker de moeite waard!

Na onze nacht in een vies klein hostel zijn we maar naar Mal Pais/ Santa Teresa gegaan om daar onze sportieve kant weer eens te laten zien met surfen! Ik (Kim) heb toch maar een lesje genomen. Een stoere Australier leerde mij de fijne kneepjes die resulteerde in het feit dat ik al gelijk de eerste golf helemaal kon staan!!! Super! De rest van de dag hebben we het board kunnen houden en hebben we dus nog lekker kunnen oefenen. Wel vreselijk vermoeiend hoor, maar even in de zon liggen doet dan wonderen!

Op dit schiereiland (Peninsula de Nicoya) is het reizen zonder 4WD niet te doen, de wegen zijn zo slecht maar een uitdaging om met een Quad te ontdekken! Verlate stranden, mooie dieren en vooral veel stof komen voorbij! Alweer een stoere dag, helaas verlor Michel al binnen 5 minuten de tweede helm, maar heeft daar stiekum onderuit kunnen komen.

Na een reis van ongeveer 10 uur zitten we nu in Santa Elena, Monteverde. Een gebied midden in de bergen en het echte regenwoud, ofwel cloudforest! Gister hebben we een hike van 3,5 uur gedaan door Santa Elena Reserve, een modderpad dwars door de jungle! Geen dieren gezien maar de omgeving is schitterend!
Na een korte pauze hebben we in een naast gelegen park een tour over hangbruggen gedaan. Je loopt als het waren over het dak van het regenwoud en zelfs stukken door de wolken! (foto´s zullen thuis een hoop duidelijker maken denk ik, dus nog even wachten)

Vandaag even een rustdag voordat we morgenochtend vroeg de bus naar San Jose nemen. Weer terug naar de drukte van de grote steden. Waarschijnlijk zullen we daar niet zo lang blijven en reizen we snel weer door naar de caribische kust om daar over een paar dagen de grens met Panama over te gaan.

Groeten aan iedereen vanuit Costa Rica.

• 09 Februari 2006 - 18:48

Leo:

lieve kim en mies een geweldig verhaal ben benieuwd naar de foto's en kijk naar jullie thuiskomst
    groetjes vaders

• 09 Februari 2006 - 19:05

Mark En Boukje:

Wij zitten nu nog in Nicaragua (Granada) maar over een paar dagen gaan we ook richting Liberia. Wisten niet dat daar veel te doen is (nog niet gelezen...) dus goeie tip! Maarre, jullie zouden toch een week of drie in Costa Rica blijven?? Overigens vinden wij Nicaragua helemaal top! Tot nu toe zijn we in Leon en Granada geweest, morgen gaan we naar Isla de Ometepe. Schijnt ook erg leuk te zijn....

Groetjes!

• 10 Februari 2006 - 12:22

Ton:

Kanjers van me. Kim, ben je straks genoeg uitgerust om je kamer op te ruimen? Geintje!Geweldige avonturen beleven jullie weer. Ik ga een jaloersmeter maken. Zal vast doorslaan.
    Een dikke kus van pa Ton.

• 10 Februari 2006 - 14:58

Marloes:

ja dat is handig kan ik weer niet als eerste reageren als ik net van de compu afga en jullie dan een bericht op de site doen maar ik ben wel eerder dan nanny haha die wordt morgen ook weer een dagje ouder dus is ze niet meer zo snel
    leuke dingen weer beleeft lees al wel weer ben erg benieuwd
    liefs mama

• 11 Februari 2006 - 11:13

Anne:

Hey Kim en Mies, t klinkt nogsteeds allemaal super! Geniet nog even flink voordat jullie weer terug keren naar het koude, natte, kikkerlandje.. Dikke Kus An

• 13 Februari 2006 - 16:22

Nanny:

Even weggeweest en dus niet als eerste kunnen reageren(ligt dus niet aan de leeftijd Marloes!!!!!) maar weer een schitterend verhaal en ook ik ben een beetje veel jaloers.
    Enne Kim ik wil ook de foto's zien hoor en liefs bij jullie verhaal.
    Geniet nog volop en tot horens
    Bisou

• 13 Februari 2006 - 16:23

Nanny:

liefs moet zijn liefst maar dat begrijpen jullie toch wel?????

• 15 Februari 2006 - 11:02

KIKI:

Have fun!! Ben benieuwd naar de foto's!! xxx

• 16 Februari 2006 - 11:04

Brigitte:

Blijft leuk om over jullie avonturen te lezen.
    Michel, je kamer heb ik laatst gecheckt en ziet er nog prima uit!
    Tot snel!

• 20 Februari 2006 - 19:27

Rob En Peter:

Ha Mies en Kim!
    Wat een mooie reis en prachtige beelden. Wij zijn jaloers. Fijne tijd en goede reis verder.
    Groeten, Rob en Peter