Laatste ruines/ Bay Island - Reisverslag uit Utila, Honduras van kimenmies - WaarBenJij.nu Laatste ruines/ Bay Island - Reisverslag uit Utila, Honduras van kimenmies - WaarBenJij.nu

Laatste ruines/ Bay Island

Door: kim en michel

16 Januari 2006 | Honduras, Utila

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van ons! We zitten nu in Honduras. Vrijdag zijn we vanuit Antigua in Guatemala om 4 uur 's nachts naar Copan in Honduras gegaan, weer lekker een aantal uur in de bus, heerlijk! Bij de grens natuurlijk weer de nodige papieren invullen en de stempels regelen. Alles ging gelukkig snel.

In het kleine stadje Copan hadden we snel een goedkoop hotelletje gevonden en we zijn toen maar gelijk naar de ruines gegaan. Waarschijnlijk zijn dit de laatste die we gaan zien maar zeker niet de aller mooiste. Tikal in de jungle heeft nog de meeste indruk gemaakt, maar ja we zijn hier wel geweest en deze ruines staan bekend om hun mooie afbeeldingen ed. Ook de omgeving is schitterend, een stuk groener dan Guatemala en grote, kleurrijke papagaaien vliegen rond!
De volgende ochtend zijn weer vroeg een bus vertrokken naar Tela, aan de Caribische kust. Helaas waren de weergoden niet goed gestemd, de hele dag regen en storm. Fijn is dat als je hoopt op een dagje strand! Eigenlijk wilde daar nog een kanotour gaan doen maar door het rot weer hadden we geen zin meer!
De volgende ochtend maar naar La Ceiba gegaan om een boot naar Utila (een van de Bay Islands) te pakken. Zijn wij netjes optijd, vaart de boot niet omdat de zee te ruw is. Een uur wachten, nog niet, nog een uur, nog niet enz enz. Moesten uiteindelijk tot 4 uur 's middags wachten op de boot! en we waren er om 9 uur al! Gelukkig ging de boot nu wel, maar ik was er niet blij mee, de golven waren meters hoog! Groen, geel, bleek met blauwe plekken kwam ik de boot af! kon alles nog net binnen houden maar het had niet langer moeten duren!

Gelukkig zijn we er! Je bent de boot nog niet af of de proppers van duikscholen ed komen naar je toe en sleuren je zowat mee naar hun school! Een zwitsers meisje die ons aansprak leek ons wel aardig dus bleven we even praten.... eerste nacht gratis slapen in een hotel was binnen!

Vandaag hebben we bij die duikschool van dat meisje ook maar onze cursus geboekt! ze waren relatief de goedkoopste en je krijgt 4 nachten inclusief erbij in een super mooi resortje met zwembad! dat slaan wij natuurlijk niet af! Dus morgen om 8 uur start onze PADI open water cursus! als het goed is zijn we dan vrijdag gediplomeerd duiker!!! Heb er wel zin in hoor! Verder is het weer gelukkig een heel stuk beter, zo goed zelfs dat het in de schaduw zelfs te warm is! een frisse duik hebben we er dus al wel opzitten! strak blauwe lucht!!!

Het leven hier is al wel een stuk duurder! vooral het eten lijkt op de hollandse prijzen! Dat valt even tegen maar gelukkig hebben we in Guatemala wat kunnen sparen! Als het goed is komen Mark en Boukje, een gezellig stel uit Delft die we in Fuentes Georginas hebben ontmoet, het eind van deze week ook naar Utila. Waarschijnlijk maken we dan nog een fun dive, drinken een biertje en genieten van de zon, voordat wij weer door gaan langzaam aan richting Nicaragua.

Wordt vervolgd!

• 16 Januari 2006 - 22:36

Mirtje:

yes!! k ben de 1e...k dacht dat willen jullie vast wel ff weten...veel plezier nog en duikse!!! xxx je zus

• 17 Januari 2006 - 07:50

Nanny:

Volgens mij hebben ze je ingeseind.
    Maar Kim en Michel heel veel plezier met duiken.
    Hebben jullie het boek duiken voor dummies ook doorgelezen soms??

• 17 Januari 2006 - 14:42

Doortje:

He Kim en michel, zo te horen houden jullie het goed samen uit en ondernemen jullie veel. heel leuk om dit te lezen, geniet ervan...
    groetjes van het nichtje

• 17 Januari 2006 - 21:01

Leo:

Dat is zeker genieten onder water,ik moest gelijk denken aan die foto in de hal, duiken op Kreta.
    We genieten van jullie leuke verhalen.Veel plezier verder. Liefs Vaders.

• 17 Januari 2006 - 21:21

René:

dit klinkt allemaal een stuk beter dan gezellig op de wilgenhof met machteld de ouwe zooi van opa doorspitten! Ook al hebben we er best leuke dingen gevonden. Geniet ervan, ik volg jullie belevenissen op de voet.

• 18 Januari 2006 - 16:22

Carla Klouvas:

hoi kim en mies

leuk hoor dat jullie ook gaan duiken, mij niet gezien!!! hoop dat jullie het halen, en nog veel plezier en groetjes van ons de klouvasjes

• 18 Januari 2006 - 22:42

Inge:

Wat gaaf zeg, duiken!! Niet vergeten luchtkraan open te draaien hoor ;)Doe de vissen de groeten!!
    Groetjes, Inge

• 19 Januari 2006 - 16:05

Marloes:

gaaf hoor dat jullie nu echt gaan duiken maak maar mooie foto's van die vissen voor papa verder nog veel plezier met die twee uit delft (lekker dichtbij ook makkelijk met foto's uitwisselen)
    liefs mama

• 20 Januari 2006 - 09:25

Liesbeth:

Hoi duo, misschien dit jaar of anders volgend jaar wil ik ergens in midden of zuid america 1 of 2 mnd vrijwilligerswerk gaan doen, jullie kunnen mij dan wel vertellen waar ik wel of niet naar toe moet. Hee veel plezier.

• 21 Januari 2006 - 17:19

Brigitte:

Gaaf hoor, zo'n duikcursus. Staat ook nog op mijn wenslijstje!
    Blijf maar lekker volop genieten van de omgeving en elkaar, tot snel!
    Liefs Brigitte

• 22 Januari 2006 - 15:43

Leo En Will:

Hoi Kim en Michel
    Nu pas tyd om jullie belevenissen tot nu toe te lezen. Wat geweldig, zo te lezen genieten jullie ten volle en doen jullie heel wat indrukken op. We volgen van nu af met interesse de rest van de reis. Zogauw Gretel terug is geven we info door over Cuba. Groetjes

• 22 Januari 2006 - 16:45

Marjan Hogervorst:

Hallo! Geniet van de leuke tijd die jullie nog hebben. Veel plezier!
    MVG Marjan

• 25 Januari 2006 - 09:36

KIKI:

enjoy the reef! XXX

• 25 Januari 2006 - 17:06

Ton:

Hoi kanjers, Leeft mijn onderwatercamera nog? Ik ben benieuwd naar de foto`s. Een dikke zoen van, (klinkt leuk )vader Ton.