El Calefate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu El Calefate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van kimenmies - WaarBenJij.nu

El Calefate

Door: kim en michel

16 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

En daar zijn we dan weer, het heeft even geduurd maar omdat we afgelopen dagen geen of zeer slecht internet hadden hebben we de berichtgevingen vanuit Argentinië dus even opgeschort. Het is in tweeën gedaan voor de goede orde en verdeling.

El CALAFATE
Vanaf het vorige bericht uit Ushuaia zouden we die maandag vertrekken naar El Calafate met de bus. Nog wel gekeken hoeveel het vliegtuig kostte maar toch weer gezwicht voor de goedkopere bus.. MAAR, omdat onze haan niet optijd, of in ieder geval niet HARD genoeg kraaide, waren we een uur te laat wakker en konden naar de terugreis fluiten! Uiteindelijk gelukkig dinsdag vertrokken uit het uiteinde van de wereld.
Na op de heenreis meer dan 3 uur over de grensovergang te hebben gedaan,dachten we dat het alleen maar sneller zou kunnen gaan,..en dat was ook zo!
Alleen was dit keer niet de grensovergang die roet in het eten gooide, maar de wind; waardoor de boot niet ging en we 8(!)uur in de bus hebben zitten wachten tot om 11 uur ´s avonds (5 uur ´s morgens vertrokken uit Ushuaia) we met de boot mee konden.....

Aangekomen in El Calafate hebben we ons maar gelijk opgegeven voor een tour naar de wereldberoemde Gletsjer; Perito Moreno de volgende dag.
De tour was echt heel erg leuk, omdat het een, zoals ze dat noemen, alternatieve tour is, rijden ze niet over de (nieuwe)geasfalteerde weg maar over de oude (gravel)weg. Hier zagen we verschillende beesten passeren waaronder een aantal gigantische Condors! Echt gaaf om ze te zien wegvliegen met vleugels van een metertje per stuk!

Uiteindelijk uit de bus en na een kleine hike van een uur zagen we de Gletsjer liggen. Ongelofelijk wat een natuurspectakel dat is! Gewoon naast de bomen en dus tot in het water ligt een tong van ijs dat te bizar is om te beschrijven!
Dus: Zie foto´s!
Ook hebben we daar een tocht op een boot gemaakt om de 60 meter hoge wand van de gletsjer nog dichter te benaderen en het vallen van de stukken ijs -realtime- mee te maken.
Je hoort alsmaar het kraken van het ijs, alsof het een onweerbui is. Uiteindelijk over de aangelegde bruggen gelopen om de mooie plaatjes te schieten en uiteindelijk heel moe en voldaan weer terug te rijden naar El Calafate.

Zie voor verloop DEEL 2.

• 16 Februari 2010 - 17:59

Carla:

Hoi Michel en Kim,
    Zo te lezen hebben jullie behoorlijk moeten afzien de afgelopen dagen. Maar ja, we zullen maar zeggen, voor al dat moois moet je wat over hebben. Bij ons hier is het wat minder opwindend hoor. Het weer is nog steeds petje en koud. We zijn zaterdag jl. maar naar Breda gereden om de carnavalssfeer daar een beetje mee te maken. Het was koud maar wel beregezellig. Nou luitjes nog heel veel plezier en blijf jullie volgen. Groetjes Carla