Ahora nosotros hablamos Español - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van kimenmies - WaarBenJij.nu Ahora nosotros hablamos Español - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van kimenmies - WaarBenJij.nu

Ahora nosotros hablamos Español

Door: kim en michel

10 Januari 2006 | Guatemala, San Pedro La Laguna

Hola todos personas en Holanda,

Het nieuwe jaar zijn we met nog 1 week spaanse les begonnen! Deze tweede week hadden we beide een andere lerares, Kim een echte Maya-vrouw! Een indrukwekkende week met weer leuke uitstapjes.
Zo zijn we dinsdag naar Fuentes Georginas geweest, dit zijn pure warm waterbronnen! Het warme water stroomt er uit de rotsen en wordt opgevangen in een soort natuurlijk zwembad. Hier hebben we een paar uur heerlijk liggen genieten!
Vrijdag hadden we onze officiele diplomauitreiking, een avond waarbij iedereen mocht komen (leraren en studenten). Iedereen moest iets te eten meenemen en het liefst uit eigen land, dus wat hebben wij gemaakt: Hutspot!!! Ik heb nog nooit zo snel een schaal leeg gezien! (En blijkbaar vonden ze het nog lekker ook want het lag nergens meer op de borden!!!) Onder het genot van een hapje en biertje kregen wij ons diploma! Met onze namen hebben ze echter wel wat problemen, vooral Houweling...

Zondag zijn we als laatste uitstapje met school naar Chichigastenango geweest waar de grootste en kleurrijkste markt van Guatemala is! Overal tasjes, beelden, t-shirts en noem het maar op! Erg indrukwekkend om iedereen te zien werken voor een paar Quetzal, zelfs de kleinste kinderen worden met hun broertje of zusje op de rug gebonden de straten in gestuurd om prulletjes te verkopen of schoenen te poetsen!

Vandaag (maandag 9-1) hebben wij ons ´ouderlijk' huis in Xela verruild voor een hostel in San Pedro, een klein schattig dorpje aan Lago Atitlan (meer), omringd door de vulkanen!
Het afscheid viel onze mama echter wel een beetje zwaar, met tranen in de ogen stond ze ons uit te zwaaien. (zie foto)

Hier willen we een paar dagen blijven om van de zon, de warmte en het water te genieten. We gaan hierna snel weer verder naar Honduras waar ons nog een Maya-ruine en natuurlijk de Bay-Islands wachten!

Groetjes

• 10 Januari 2006 - 09:30

Nanny:

Ha,ha weer de eerste, nu eerst jullie verhaal lezen
    Tot straks

• 10 Januari 2006 - 09:34

Nanny:

Om nu 2 keer de eerste te zijn is overdreven maar weet niet hoe ik het kan veranderen.
    Leuk verhaal weer.
    De warmwater bronnen lijke me het einde en een diploma-uitreiking met hutspot heb ik nooit meegemaakt.
    Konden jullie alle ingredienten krijgen??
    Tot het volgende verhaal
    Au revoir

• 10 Januari 2006 - 22:41

Mirjam:

hai broertje & soes!
    nog een gelukkig nieuwjaar! k begrijp dat jullie het best naar je zin hebben daar, groot gelijk! k ben best jaloers hoor! maar leuk om al die verhalen te lezen, k ben benieuwd naar de volgende! doeidoei dikke zoen je zus

• 11 Januari 2006 - 08:44

Inge:

Zo, gaat lekker met jullie spaans daarzo! Lekker van de zon aan het genieten? Ik kijk nu naar buiten en het miezert maar..... lekker naar de sneeuw dit weekend! Joehoe! Veel plezier nog!
    X Inge

• 12 Januari 2006 - 10:11

Marloes:

zo ben ik weer op de hoogte van jullie belevenissen. leuke foto ook met doris.Krijgt ze nu weer nieuwe mensen in huis? Mies had je de penen nu wel gekookt??????
    liefs mama

• 12 Januari 2006 - 16:07

Carla En Oma:

wat fantastisch en oma begrijpt maar niet hoe het mogelijk is om zo goed opgevangen te worden en zoveel kennissen en vrienden hebt gemaakt. veel plezier nog daar en we volgen jullie.

groetjes carla en oma

• 12 Januari 2006 - 16:55

Ton:

Hoi Kim en Mies,
    Mies, wij doen onze verjaardag(30/12) samen wel een keer over.
    Op zo`n manier je diploma te krijgen lijkt me wel wat. Kunnen jullie al die indrukken wel verwerken? Voor ons klinkt het al overweldigend.
    Ik blijf jullie volgen. Een dikke kus van pa Ton.

• 12 Januari 2006 - 20:57

Machteld:

Leuk dat jullie je diploma spaans hebben gehaald. Geweldig die foto met mama opde bank, wat hebben jullie voor geks gegeten, toch niet de hutspot.
    Hoeveel maya-ruines gaan jullie nog bezoeken.
    Liefs en goede reis verder.

• 13 Januari 2006 - 09:24

Hanny:

Leuk jullie verhaal gelezen te hebben. Nu hoef ik er zelf niet naar toe.
    Peter en Leo gaan naar China in Maart.
    Reis ze en heel veel plezier en liefs. groetjes

• 13 Januari 2006 - 21:31

Boukje & Mark:

¡Hola Kim y Michel!

Was gezellig met jullie de afgelopen dagen in San Pedro! Lijkt ons leuk als we jullie verderop nog tegenkomen! Misschien duiken op de Bay-Islands in Honduras??? We houden contact!

¡Saludos y hasta luego,
    Boukje y Mark!

• 16 Januari 2006 - 17:52

KIKI:

Lieve Kim en Mies,
    Gefeliciteerd!! Ben trots hoor. Hier alles ok. Ik mail gauw, lot's to tell. Beso