Onze eerste Maya-ruîne - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van kimenmies - WaarBenJij.nu Onze eerste Maya-ruîne - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van kimenmies - WaarBenJij.nu

Onze eerste Maya-ruîne

Door: kim en michel

09 December 2005 | Mexico, Chichén-Itzá

Ola Amigo's

Vandaag onze eerste Maya-ruîne bezocht, we zijn gelijk maar met de grootste en meest bekende begonnen namelijk: Chichen Itza (Mouth of the Wells of the wizzards of the water).
Voor het gemak hebben we er maar een fotootje bij gedaan, misschien komt ie jullie nog bekend voor...
Een leuk detail is dat de Mayas een sportarena hadden waarin er een spel gespeeld werd wat verdomd veel leek op het spel in Harry Potter.

De dag duurde van vanochtend 7 uur tot vanavond 7 uur, en we hebben verschillende stops gemaakt, zoals bijvoorbeeld bij een grote cenote, dit is een bassin van zo´n 50 meter diep, die in verbinding staat met de ondergrondse rivieren in Yucatan. Je kon er in zwemmen, maar wij hadden onze zwembroek niet bij ons.

Wij gaan morgen verder reizen naar het zuiden, naar Tulum waar we weer een paar dagen zullen blijven voordat we verder afreizen naar Belize.

adios kim en mies

• 09 December 2005 - 09:28

Bram:

Ziet er goed uit kim en mies! erg leuk!

• 09 December 2005 - 16:01

Noortje:

Ff snel een reactie. Geweldig zeg! Hey geniet er lekker van ennuh, als jullie terug zijn gaan we zeker weer bij Tapadero eten?! Fijne vakantie verder en genietse! Liefs en een knuffel!

• 09 December 2005 - 16:07

Nanny:

wauwie leuk hoor en zeker om te lezen wat jullie zoal meemaken.
    Geniet ervan

• 09 December 2005 - 23:06

Mirtje:

leuk hoor

• 10 December 2005 - 20:22

Marja En Frans:

Wat hebben jullie al leuke dingen beleefd, geniet er verder van.
    Heel veel plezier en tot een volgende keer.

• 11 December 2005 - 18:59

Hey!:

jeetje ben nu al jaloers! klinkt leuk allemaal! Geniet ze daar met zn tweeen! kus janneke

• 12 December 2005 - 15:34

Remco:

Ik ben helemaaaaaaaaal niet jaloers hoor.

Of misschien toch wel een beetje.....een beetje veel....of echt heel veel dan. Cool om te zien, geniet ervan

• 12 December 2005 - 20:43

Wils:

Ontzettend gaaf! Houd ons op de hoogte!

Kusje

• 13 December 2005 - 20:32

Kiki:

Alles dus chill, ik zie het al, strak blauwe lucht. Hier grauw en koud, so: enjoy! xxx

• 14 December 2005 - 19:32

Oma:

leuke foto's volg jullie bij je ouders. doe voorzichtig dikke kus oma

• 15 December 2005 - 12:33

Marloes:

ff een reaktie voor we weer naar engeland gaan. fijn dat jullie het zo naar je zin hebt en blijf vooral genieten we kijken alweer uit naar de volgende foto,s verder alles goed mat jullie??? tot gauw maar weer adios bambinos.

• 15 December 2005 - 22:28

Anne Marie:

Ziet er allemaal erg leuk uit!!! Geweldig hoor, lekker genieten!
    Zal de site regelmatig checken, ben erg benieuwd!!

gr Anne Marie (alias Annemiek)

• 16 December 2005 - 12:14

Liesbeth:

Hee twee kleine mexicaantjes, straks willen jullie emigreren lijkt mij een gekke ervaring om kerst daar te vieren ben benieuwd hoe zij dit in Mexico vieren. Het is zo gezellig in Voorschoten veel wind en regen. De chichen heb ik inderdaad wel eens bij anderen op foto's gezien en Belize is ook erg bekend. Hoe ver is het van Cancún naar Belize? Kijk uit naar jullie volgend bericht. Astala Luego.

• 28 December 2005 - 17:31

Brigitte:

Hi Michel en Kim,

eindelijk via Vincent jullie juiste mailadres te pakken gekregen!
    In Tulum zijn Rob en ik ook geweest, erg leuk.
    Ook de Cenotes zijn uiteraard de moeite waard!
    Ik ga snel verder lezen, ben benieuwd wat jullie nog meer te beleven hebben!