Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van kimenmies - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van kimenmies - WaarBenJij.nu

Belize

Door: kim en michel

16 December 2005 | Belize, Caye Caulker

hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje, dit keer uit Belize. We zijn vanuit Tulum in Mexico in één dag naar Belize City gereist, dit was ongeveer een reis van zo'n 9 tot 10 uur. Bij de grens moesten we alles uit de bus halen en via de douane, aan de andere kant van de grens alles weer in dezelfde bus gooien.
In Belize City aangekomen hebben we snel een hostel gezocht. 's Avonds is Michel nog even met 2 Nederlandse gasten iets te eten gaan zoeken, maar er was daar op zondagavond bijna niets open! Uiteindelijk zijn we door een dakloze neger naar een chinees gebracht. De ratten liepen er over de vloer en de zwervers kwamen wiet aanbieden.. maar toch nog iets naar binnen kunnen werken.

De volgende dag zijn we met een bootje naar Caye Caulker gevaren. Dit is echt een super leuk en mooi eiland en waarschijnlijk de plaats waar het woord 'relaxed' is uitgevonden. Allemaal Rastamannen die de hele dag niets doen en muziek luisteren.
Caye Caulker is een klein eilandje met maar twee zandweggentjes en een heleboel kleine houten hotelletjes en huisjes. Er is een foto bijgevoegd!
Verder rijden er op het eiland bijna geen auto´s, op de brandweer en een tractor na. Iedereen heeft een fiets en er rijden een heleboel golfkarretjes over het eiland.

Hier zijn we lekker verder 'geraced' waardoor we hier vier nachten zijn gebleven om een beetje bij te komen. we hebben heerlijk gezwommen, gesnorkeld en gezont.

Groetjes van het 2e Jamaica,

Kim en Mies

• 18 December 2005 - 09:07

Machteld:

Wat leuk weer wat van jullie te horen. Zijn jullie allebei aan de race geweest? Dat zal wel vaker gebeuren hoor. Groetjes